24.03.2020

Nopeasti muuttuva koronavirustilanne on asettanut matkailun hankalaan tilanteeseen. Lukuisia lentoja on peruttu, lentokenttiä ja kokonaisia maita suljettu liikenteeltä jne. Tilanne myös muuttuu koko ajan, lentoyhtiöiden politiikka muuttuu jne, joten välillä on haasteellista ja mahdotontakin saada hyviä ratkaisuja aikaiseksi.

Haluamme kiittää teitä asiakkaitamme, jotka olette ottaneet tilanteen ymmärtäväisesti ja rauhallisesti. Haluamme auttaa kaikkia asiakkaitamme niin hyvin kuin mahdollista ja yritämme palvella teitä koko ajan niin hyvin kuin mahdollista.

Tämänhetkisen tilanteen vuoksi Matkapörssi on päättänyt perua pakettimatkavarauksia ajalta noin kaksi viikkoa tästä päivästä eteenpäin ja tarkastelemme asiaa joka päivä.
Otamme asioiden kiirellisyysjärjestyksessä näihin asiakkaisiimme yhteyttä matkan ajankohdan muuttamiseksi tai rahojen palauttamiseksi.


Minulla on matkavarauksen alkupäivä seuraavan kahden viikon kuluessa, miten toimin?

Olemme sinuun yhteydessä aivan pian.

Suuri osa asiakkaistamme haluaa matkustaa myöhemmin ja onkin siirtänyt jo maksetun matkan myöhäisempään ajankohtaan.
Mieti voisitko toimia samoin. Jos voit siirtää lähtöäsi, lähetä meille vaihtoehtoiset matkapäivät sähköpostitse vastaamalla varausvahvistusviestiisi,  josta näemme mm varausnumerosi. Olemme yhteydessä niin pian kuin mahdollista.

Jos et pysty matkustamaan myöhemmin ja haluaisit rahat takaisin, voit ilmoittaa siitä sähköpostitse vastaamalla varausvahvistusviestiisi,  josta näemme mm varausnumerosi. Toivomme yhteydenottoa ensisijaisesti sähköpostitse, näin voimme selvittää ruuhkan parhaiten.


Minulla on matkavarauksen alkupäivä myöhemmin kuin kahden viikon kuluttua, miten toimin?

Suuri osa asiakkaistamme haluaa matkustaa myöhemmin ja onkin siirtänyt jo maksetun matkan myöhäisempään ajankohtaan. Mieti voisitko toimia samoin.

Jos voit siirtää lähtöäsi, lähetä meille vaihtoehtoiset matkapäivät sähköpostitse vastaamalla varausvahvistusviestiisi,  josta näemme mm varausnumerosi. Olemme yhteydessä niin pian kuin mahdollista.

Jos et halua siirtää matkaa, toivomme että et tässä vaiheessa soita tai lähetä sähköpostia meille. Näin vältämme asiakaspalvelun ruuhkautumista. Pyydämme odottamaan asiakaspalvelumme yhteydenottoa.


Pelkän lennon Matkapörssin kautta varanneita asiakkaitamme pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse myynti@matkaporssi.fi, mikäli haluatte muuttaa tai perua lentovarauksen. Useimmat lentoyhtiöt tarjoavat kuluttoman muutosmahdollisuuden tai voucherin (ja jotkut alennuksen kanssa) käytettäväksi myöhempään varaukseen.


Tilanteen johdosta asiakaspalvelumme on ruuhkautunut. Varausten käsittely ja viesteihin vastaaminen tapahtuu vaiheittain ja voi viedä useamman päivän.

Pahoittelemme tästä hyvin poikkeuksellisesta tilanteesta teille aiheutunutta vaivaa ja harmia.


Mitä tapahtuu, jos joudun lomani aikana karanteeniin?

Jos hotelli asetetaan karanteeniin, tilannetta hoitavat paikalliset viranomaiset.
Tarkistathan, kattaako matkavakuutuksesi mahdollisesta karanteenista aiheutuvia kustannuksia.


Linkkejä, joista saat lisätietoja

Matkustaessa ja ennen matkaa on hyvä pysyä ajan tasalla. Tässä linkkejä, joista saa tärkeää lisätietoa:

Ulkoministerön matkustustiedotteet | https://um.fi/matkustustiedotteet-a-o

Muutos- ja peruutusehdot | https://matkaporssi.fi/matkaehdot

Suomen edustustot ulkomailla | https://um.fi/edustustot-verkossa

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL | https://thl.fi/fi/